پایان عملیات مبارزه با داعش-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پایان عملیات مبارزه با داعش

با آغاز حملات هوایی و زمینی ارتش ترکیه به مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک؛ رهبران کُردها اعلام نمودند در واکنش به حملات یاد شده مبارزه با داعش را متوقف خواهیم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 10
کد خبر: ۲۴۵۳۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمله شب گذشته ارتش ترکیه و اجیر شدگان سوری آنها به مناطق کُردنشین شمال سوریه همچنان در صدر اخبار رسانه های بین المللی قرار دارد.

 

یگان های مدافع خلق که ایالات متحده آمریکا را به جهت عقب نشینی نیروهایش به خیانت متهم نموده؛ اعلام کرده با تمام توان در مقابل تهاجم ترکیه خواهد ایستاد.

 

از سوی دیگر شبه‌نظامیان کُرد بدنبال ورود نظامیان ترکیه به شمال شرق سوریه در روز چهارشنبه ۹ اکتبر، عملیات نظامی خود علیه داعش را متوقف کردند.

 

خبرگزاری رویترز با استناد به دو مقام آمریکایی و به نقل از یک مقام شبه‌نظامی کُرد نوشت: «نیروهای دموکراتیک سوریه عملیات نظامی علیه داعش را متوقف کردند چرا که با تهدید از سوی ارتشی بزرگ درست در مرز شمالی [جنگ با داعش] ناممکن است.»

 

مبارزان کرد که دولت ترکیه آنها را «تروریستی» می‌خواند، تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر خروج نیروهایش از سوریه را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند. این در حالی است که نیروهای کرد دموکراتیک سوریه یکی از اصلی‌ترین نیروهای عملیاتی ائتلاف مبارزه با داعش بودند.

 

ارتش آمریکا قصد داشت با برنامه‌های آموزشی مجموعه‌ای از نیروهای ۵۰ تا ۶۰ هزار نفری از میان کردها را برای پیشگیری از شکل‌گیری مجدد داعش سازمان‌دهی کند. اما ارتش آمریکا ماه گذشته اعلام کرد این تعداد را به نصف کاهش خواهد داد.

 

یک مقام آگاه در ارتش آمریکا به رویترز گفته است نیروهای دموکراتیک کرد سوریه حدود ۱۱ هزار نفر از اعضای داعش را در زندان‌های خود نگه داشته‌اند اما در عین حال حمله نیروهای ترکیه به شمال شرقی سوریه، می‌تواند خطر آزادی این زندانیان را شدت بخشد.

 

جنیفر کافارلا مدیر بخش تحقیقات موسسه مطالعات جنگ در واشنگتن در این خصوص می‌گوید: «نیروهای دموکراتیک کردی سوریه با چشم انداز جنگ احتمالی در دو جبهه رو‌به رو هستند. نخست با نیروهای ترکیه و دوم بقایای داعش.» کافارلا می‌افزاید: «این دقیقا لحظه‌ای است که ابوبکر بغدادی منتظر آن بوده است.»

 

منابع خبری گفته‌اند که روز چهارشنبه و در آستانه حمله ارتش ترکیه به مناطق مرزی شمال شرق سوریه، نظامیان آمریکایی دو زندانی داعش به نام‌های الکساندر کوتی و الشفیع الشیخ را که در زندان نیروهای دموکراتیک سوریه بودند تحویل گرفتند و از منطقه خارج کردند. این دو نفر شهروندان بریتانیایی هستند که به گروه موسوم به داعش پیوسته و پس از پاکسازی منطقه از نیروهای این گروه، به اسارت نیروهای دموکراتیک سوریه در آمده و زندانی شده بودند.

 

الشفیع الشیخ، متولد سودان است و ٣١ سال دارد و به "جورج جهادی" معروف است. الکساندر کوتی، ٣٦ ساله، متولد بریتانیاست که به عضویت داعش درآمد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده